piątek, 20 lutego 2015

Jeść owoce czy nie ?

Cześć ! Tyle miałam pomysłów w głowie na nowe posty ,aż nie wiedziałam od którego zacząć ,ale w końcu wybrałam chyba jeden z wielu kontrowersyjnych tematów - Jeść owoce czy nie ?
Zdania na ten temat są podzielone.Spotkałam się z dwiema odmiennymi tezami :

1.
-Owoce potrafią być bardzo kaloryczne, dlatego podczas diety powinnaś ograniczyć ich ilość i spożywać więcej niskokalorycznych warzyw. Które z owoców są najbardziej kaloryczne? Słodkie owoce są najsmaczniejsze ale i najbardziej kaloryczne. Regularne spożywanie sałatek i deserów owocowych może wkrótce odbić się na stanie naszej wagi. Do najbardziej kalorycznych owoców należą (wartość kaloryczna w 100 g):
banany – 95 kcal
winogrona – 69 kcal
mango – 67 kcal
czereśnie – 61 kcal
aronia – 57 kcal
kiwi – 56 kcal
gruszki – 54 kcal
- Ja jestem na diecie proteinowej nisko węglowodanowej, nie jadam bananów, z owoców wysokokalorycznych nie wolno też winogron, ananasów, kiwi - mają tyle cukru co ciastka lub czipsy więc smacznego. Dokładniej rzecz ujmując banan ma tyle co pizza. Jako przekąskę można zjeść 1/2-1 jabłko lub gruszka, garść malin/ truskawek/ orzechów/ jagód, 1/2 grapefruita lub 1/2 pomarańczy - odpowiedź jednego z gości na tej stronie -------> http://www.dietasos.pl/

Wasze pytanie - Czyli mam z nich zrezygnować ??
2. - Jedz jak najwięcej warzyw i owoców ,ponieważ są małokaloryczne ,mają wiele cennych dla Twojego zdrowia witamin i minerałów ,a także błonnik pokarmowy. 
Banany - są jednymi z bardziej kalorycznych owoców, jednak dzięki zawartości potasu pomagają w utrzymaniu płaskiego brzucha i uwalniają od wzdęć, działają jako naturalny lek moczopędny uwalniając nadmiar sodu i wody, rozpuszczalny błonnik pomaga złagodzić lub zapobiec zaparciom.
Wasze myśli - To co w końcu mam jeść ?!



A co ja myślę o tym wszystkim ? 
Nie popadajmy w paranoje ! Odpowiedź na tej stronie jest nie do zaakceptowania ! Totalne bzdury !
Osobiście nie rozumiem osób co wyłączają (są na redukcji ) banany i coraz to inne owoce.
To co ja mam niby tylko wodę pić ? I jeść sucharki ? - a nie sory ,przecież to białe pieczywo ...
Wyczytałam także pewną anegdotkę ze strony - http://www.poradnikzdrowie.pl - " Z najnowszych badań wynika, że fruktoza przestawia nasz metabolizm na produkcję tłuszczu. Wypicie szklanki soku na śniadanie prowadzi do tego, że nasz organizm zacznie przerabiać na tłuszcz nie tylko poranny posiłek, ale też kolejne. Co więcej - zbyt duży poziom cukru we krwi prowadzi do niszczenia białek, które wcześniej spożyliśmy. Nie oznacza to jednak, że należy całkowicie unikać owoców. Zdaniem dietetyka Michela Montignaca, nie wolno ich po prostu łączyć z normalnym jedzeniem, a pasteryzowane soki owocowe, które dosładzane są syropem glukozowo-fruktozowym, w ogóle powinny zniknąć z naszej diety. "  -
To mam tylko pić sok ,aby nie połączył się z innym jedzeniem ? Napisze to jeszcze raz - nie popadajmy w paranoje . Moim zdaniem takie obliczenia kalorii może być oznaką ortoreksji - choroby ,której przebieg polega  na tym, że dana osoba popada w obsesję zdrowego odżywiania, zaczyna w przesadny sposób sprawdzać każdy produkt, który zamierza spożyć . Ale jednak jak już pijemy ten sok ,to ten co zrobiliśmy w domu ,mamy wtedy większą  pewność ,że nie pijemy  "chemii" :)
W skrócie : Owoce są słodkie i mają dużo "dobrych" cukrów ,który przetwarzany jest na energie ,która jest nam bardzo potrzebna podczas treningu . Moja rada : Jedzcie owoce najczęściej na śniadanie ,ale nigdy na kolacje .Jedzcie owoce ,ale z umiarem ! Bo przecież w odchudzaniu najważniejszy jest umiar:D
A jak jest u mnie z jedzeniem owoców ? - Nie wyobrażam sobie śniadania bez jakiegokolwiek owoca lub owocowego szejka . Czasami zdarza mi się zjeść na obiad jakiś owoc (ale w takich wypadkach są to najczęściej jabłka ) ,ale nigdy nie jem owoców na wieczór . A dlaczego ? Ale o tym to już w innym poście :) A o to mój dzisiejszy świeżo wyciskany soczek na śniadanie ----->


Uwaga na soki!
Z najnowszych badań wynika, że fruktoza przestawia nasz metabolizm na produkcję tłuszczu. Wypicie szklanki soku na śniadanie prowadzi do tego, że nasz organizm zacznie przerabiać na tłuszcz nie tylko poranny posiłek, ale też kolejne. Co więcej - zbyt duży poziom cukru we krwi prowadzi do niszczenia białek, które wcześniej spożyliśmy. Nie oznacza to jednak, że należy całkowicie unikać owoców. Zdaniem dietetyka Michela Montignaca, nie wolno ich po prostu łączyć z normalnym jedzeniem, a pasteryzowane soki owocowe, które dosładzane są syropem glukozowo-fruktozowym, w ogóle powinny zniknąć z naszej diety.


http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/abc-odchudzania/uwaga-te-owoce-tucza-poznaj-owoce-od-ktorych-przybywa-na-wadze_39168.html

A wy co o tym myślicie ? Zachęcam do komentowania !

12 komentarzy:

  1. Fajny post :). Ja uważam, że powinno się jeść więcej warzyw. Owoce też są zdrowe, ale zawierają glukozę. Warzywa jest też dobrze gotować na parze, żeby nie straciły swoich wartości odżywczych :).
    Pozdrawiam, nataliafbl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pouczający post :) Chciałam obserwować, ale musisz sobie dodać taki baner, daj mi znać wtedy (na google+ nikt nie chce obserwować) :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak dodac taki baner ? XD hah

      Usuń
    2. wchodzisz na swój blogger.com, później klikasz strzałkę na tym pasku gdzie masz wyświetlenia, ile postów i obserwatorów i pojawia się więcej opcji- wybierz układ. Pojawia się właśnie układ twojej strony, kliknij dodaj gadżet i z listy, która otworzy się w nowym, małym oknie wybierz co chcesz poprzez kliknięcie plusa. Potem zapisz rozmieszczenie i gotowe :P.
      Jakbyś miała jeszcze jakieś pytania to pisz :*.

      Usuń
  3. Hej <3 wspaniały blog <3 także z chęcią bym zaobserwowała , lecz nie ma banera ;)
    robiłam wygląd bloga http://nataliafbl.blogspot.com/ i pisałaś że z chęcią byś zmieniła , ja z chęcią mogę ci pomóc w tedy dodałabym baner itp. <3
    jak chcesz to napisz : weronika.masiel@onet.com
    pozdrawiam cieplutko :3
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do posta to ja bardzo lubię owoce, w szczególności wychodzi na to, że te najbardziej kaloryczne ;-). Ale lepiej już zjeść dużo owoców niż słodyczy, bo po tych pierwszych czujesz się najedzona, a te drugie mogę jeść i jeść i kalorii przybywa ^^.
    obserwuję na g+, a jak dodasz funkcję obserwatorzy to napisz i tam też zaobserwuję :P
    buźka :*
    +możesz mnie zaobserwować? oczywiście, jeśli ci się spodoba *.^ zapraszam :* -->

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już obserwuję :) Niedługo będę miała baner więc wszystko się wyjaśni :)

      Usuń
  5. Ja kocham jeść owoce, a na wadze mojej mi nie zależy :>
    Może obs za obs?
    http://klaudiaworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ja lubię tylko kilka owoców :D
    w sumie to nie znam się za bardzo na kaloriach, wadze i wgl,
    więc nie będę się na ten temat wypowiadać :D
    http://michalinastaniec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O proszę, w najnowszym poście dodałam coś o bardzo podobnym temacie :)
    Widać, że dużo o tym wiesz, a obrazki wyglądają smacznie!
    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam częściej :) Ja z chęcią będę tu zaglądać!
    A u mnie nowy post - www.camesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post <# miło się czytało :)
    PS odpisałam na maila <3
    pozdrawiam Weri
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń